View Cart0 items / $0.00
maxad

دتکتور گازی چیست؟

همچنین برای نصب دتکتور های گاز شهری دو حالت وجود دارد. اولین حالت این است که در اتاق وسایل گازی وجود داشته باشد در این حالت دتکتور باید در فاصله 1 تا 3 متری آن نصب شود. حالت دوم این است که در اتاق وسایل گازی وجود نداشته باشد در این حالت دتکتور باید در سطح تنفس افراد هنگام خواب نصب شود.

 

دتکتور گاز

همانطور که قبل گفته شد دتکتور های ترکیبی قابلیت تشخیص بالاتری دارند. در دتکتور های ترکیبی دتکتور گازی حرارتی نیز موجود است که هم به حرارت آتش و هم به گازهای سمی و خطرناک حاصل از آتش حساس است و سریع تر خطر را اطلاع رسانی می کند.

 

دتکتور گازی مورد تایید سازمان آتش نشانی

سازمان آتش نشانی تنها دتکتور های گازی مونوکسید کربن را در لیست تجهیزات اعلام حریق خود قرار داده است. همچنین این دتکتور ها باید باطری خور باشند. علاوه بر این طول عمر باطری ها باید 7 سال باشد و به دیوار نصب شوند. همچنین تنها شرکت سازنده داخلی که موفق به گرفتن تاییدیه های سازمان آتش نشانی شده است برند پیشگام است در حالی که بسیاری از برند های خارجی دارای تاییدیه از سوی سازمان آتش نشانی می باشند.

 

فروش دتکتور

فروش دتکتور های گازی (Gas Detector) و دتکتور های آتش نشانی بنا به حساسیتی که دارند بهتر است از مراکز و فروشگاه های معتبر تهیه گردند. نکته مهم هنگام خرید دتکتور آتش نشانی دقت به داشتن استاندارد های لازم است.

 

قیمت دتکتور گازی

دتکتور گازی بر حسب نوع آن که می تواند پرتابل یا ثابت باشد و همچنین مدل خروجی، تعداد سنسور، نوع سنسور و نوع گاز آن قیمت های متفاوتی دارد. همچنین برند دتکتور گازی بسیار بر قیمت آن تاثیر گذار است. علاوه بر آن دتکتور گازی دارای نوع ضد انفجار نیز هست که قیمت دتکتور گازی ضد انفجار بیشتر از دتکتور گازی معمولی می باشد.